EN

تاسیسات ساختمان مدرن و به صرفه

همیشه نوآوری در کسب و کار های مختلف باعث ایجاد تغییرات مثبتی در اون کسب و کار میشده ، و صنعت ساختمان سازی و تاسیسات ساختمان هم از این مورد  مثتثنی نیست.

قطعا شما عاشق این متریال میشوید

تاسیسات ساختمان مدرن 

شما با یک جستجو ساده متوجه میشید که متریال های جدید و ابزار های جدید تا چه حد تونستن کار ها رو ساده تر کنند و زمان اجرا رو کاهش و عمر سازه ها افزایش بدن رو  و ما هم به همین علت سراغ یکی از این متریال های جدید رفتیم، متریالی که شما رو شگفت زده میکنه.

تاسیسات ساختمانی ( چوب شفاف )

اختراع اولیه این متریال که به نوعی تحولی در تاسیسات ساختمانی ایجاد کرده برمیگرده به سال 2016 میلادی ولی چیزی که شما دیدید و به صورت اجرایی قابل استفاده هست در سال 2020 توسط همکاری یک گروه از دانشمندان دانشگاه ماریلند . این چوب 5 برابر مقاوم تر و سبک تر نسبت به شیشه است . این متریال به شدت با میحط زیست دوست هست و شما میتونید در ساختمان های خود از این چوب استفاده کنید.

مزیت های چوب شفاف

این چوب در برابر حرارت هم مقاومت خوبی داره و همین ویژگی باعث میشه که این چوب جایگزین بهتری برای پنجره های شیشه ای و پلاستیکی برای استفاده در تاسیسات ساختمانی باشه .

از مزیت های این پنجره میشه به این مورد اشاره کرد که  قابلیت تجدید پذیری داره و میتونه و کاملا سازگار با محیط زیست باشه . این چوب شفاف از درخت بالسا تولید میشه و این درخت میتونه هر پنج سال رشد کامل کنه و همین مورد باعث دسترسی سریعتر به این متریال جذاب شده.

هزینه تولید این متریال هم بسیار ارزان تر و به صرفه تر از شیشه است .

انعطاف پذیری این چوب به علت داشتن سلولز طبیعی بسیار بالاست.

بزودی این متریال جای شیشه ها و متریال های مشابه خودش رو در تاسیسات ساختمان میگیره.